I vanlig ordning…

…så måste jag skriva ner saker direkt om inte senilhjärnan ska hinna glömma saker från en dag till en annan.

Onsdag 14
Gjorde vi baske mig inte mycket mer än njöt av tillvaron! Mat, sola-bada-strand, mat, sola strand, jacuzzi, dusch, mat, snabbshop, sängläge.

Jag fattar inte vad det är med mig och sömn/semester! Går inte ihop! Men jag har iaf märkt att jag får mer lugn i kroppen om vi tar med strandhanddukarna ner redan vid frukosten och tingar fast varsin solstol innan vi börjar äta. Frukosten smakar som bättre då 😉
Vid tre-tiden på dagarna pallar vi ingen mer sol så antingen åker parasollet upp eller så går vi upp på vår härliga balkong där vi tar ett svalkande bubbelbad.
Efter onsdagskvällens buffé så knatade vi iväg och drog en ny omgång biljard. Damn!! Jag loosade tre raka omgångar. Konstigt nog är Matte ovanligt ödmjuk, inte alls så där äckligt dryg som han brukar vara dom gånger han vinner i andra spel men i detta fall så anser han sig själv vara så usel (hmm och vad är då inte jag som bara förlorar?! 🙂 )

Efter biljarden så traskade vi över vägen, på jakt efter nån tröja åt mig. Hamnade hos Mustafa som pratade klockren svenska. Det visade sig att han bott i Sverige i tjugo år men flyttat tillbaka efter en separation. Trevlig prick så vi stannade där och prutade till oss några tröjor innan vi återvände till hotellet. Ingen vidare värst händelserik dag men såna ska man oxå ha på semestern!

Torsdag 15
Dagen började som föregående med den skillnaden att vi gick en 40 minuter lång promenad efter stranden.
Eftersom vi redan har förbrukat en flaska 50, en flaska 15 och snart en flaska efter-sol så var det bara att köpa mera! När olidliga tiden slog in, alltså strax efter två, så bestämde vi oss för att ta en tur upp till Borgen. Rekommendationerna var att åka taxi upp medan man med fördel kan gå ner. Innan vi ens var uppe med taxin så sa jag tvivlande att vi nog inte skulle gå ner- det var ju högt upp som satan! 30 TL var värt sitt pris även om jag tror att vi kunde ha kommit billigare undan. Inträdet var 15 TL/pers och inte var det väl så mycket att se mer än en drös ruiner från 1200-talet men åh vilken utsikt!! Matte gick runt och förmanade mig hela tiden ”gå inte så nära!” ”passa dig där nu!” ”se upp så du inte ramlar!” ❤️

Vacker stenkyrka

En bedrift av Matte att stå så nära, höjdrädd som han är!

Mot Kleopatrastranden och vårt hotell

Smal, vindlande kullerstensgata

På väg ner- gående till fots

Östra stranden inkl röda tornet

Väl nere var vi SÅ värda varsin öl från Redtower Brewery

På promenaden hem så passerade vi X antal matställen som väldigt gärna ville locka in oss på en matbit. Min man har varit så artig mot alla och därmed har vi oxå blivit mycket väl bemötta från alla håll. Det roliga är att när dom frågar om vi är från Sverige och vi svarar jakande så har flera av dom kommit fram
”Vänta lite, tre sekunder! Ni behöver inte äta nåt men… har do en schnus?” Oftast är det MIG dom frågar av nån underlig anledning och när dom får en prilla så blir dom så glada och tacksamma! Sista som frågade riktade sig dock till Matte och när han svarade att han inte hade nån snus så såg han moloken ut och sa ”do är inte min bästa vän” men när jag la till att jag hade så sken han upp och riktade sin kärlek mot mitt håll, haha!
Kanske jag måste tänka om min gåva av dosa till vår hotellservitör, jag måste ju klara mig hela vägen hem till Svedala 🙂

När vi sent omsider, med ömma kroppar och solvarm hud kom tillbaka till hotellet så snippade Matte in hos en barberare. För 15 TL blev han slät som en barnrumpa. Men liiite nervös var han när kniven kom mot strupen, hehe!

Sen blev det klippa näshår och bränna öronhår!

Avslutades med tvätt, insmörjning och pudring. Jag skrattade gott åt mattes kommentar efteråt!
-Jag har ju inge hår i öronen nu…. Jag hör ju allt du säger… Fan oxå! 😉
Me like, hehe!!

Inläggen kommer lite si och så, vissa stunder är nätet överbelastat och då laddas det inte upp men… den som väntar på nåt gott 🙂
KRAM ❤️

2 tankar kring ”I vanlig ordning…

1. Svärmor

Tror jag måste ta med Olov dit, om inte annat för att få honom hårfri i näsa o öron 😉 kram till er båda 🙂